Úvod > Blog > Zdravé potraviny z prírody > PRESLÁVILI SA KOZMETIKOU A DROGÉRIOU BEZ CHÉMIE. ICH PRODUKTY POZNAJÚ AJ VO SVETE
 

PRESLÁVILI SA KOZMETIKOU A DROGÉRIOU BEZ CHÉMIE. ICH PRODUKTY POZNAJÚ AJ VO SVETE

PRESLÁVILI SA KOZMETIKOU A DROGÉRIOU BEZ CHÉMIE. ICH PRODUKTY POZNAJÚ AJ VO SVETE
  • História tejto značky sa začala písať v období, kedy mnohí netušili, čo skratka eko znamená
  • Dnes pôsobia na 20-tich trhoch a ich produkty nájdete dokonca aj v Mongolsku
  • Bioland vám prináša ďalší príbeh značky, ktorej záleží na ľuďoch a planéte
     

Keďže v Biolande poznáme našich dodávateľov a boli by sme radi, aby ste aj vy vedeli, čo u nás nakupujete, vyspovedali sme ľudí, ktorí stoja za úspešnou českou značkou Tierra Verde.

 

>>Tento týždeň nakúpite u nás všetky produkty Tierra Verde s 30% zľavou. Chcem vedieť viac.>>

 

Jej príbeh sa začal písať v roku 2008 v dome Nataši Foltánovej. Traduje sa ako „Príbeh o mrkve”, keď si zakladateľka a spolumajiteľka značky uvedomila, že všetky chemikálie z čistiacich prostriedkov, ktoré doma používa, presakujú cez septik do záhrady. Tam rastie zelenina, ktorú má potom na svojom tanieri. 

Práve to bol dôvod, prečo sa rozhodla, že na trh prinesie produkt, ktorý bude čistý a ohľaduplný k prírode. Odtiaľ bol len krôčik k mydlovým orechom a založeniu firmy, ktorá už 12 rokov vyrába netoxické pracie a čistiace prostriedky pre domácnosť.

 

Čítaj tiež: Ľudí chcú naučiť na „bio”. Pod Tatrami produkujú tradičnú bryndzu a mäso bez éčok

 

Ingrediencia, ktorá znamená svet

Úplne prvý produkt, s ktorým prišli na trh, boli mydlové orechy. Práve z nich  začali vyvíjať vlastné receptúry pracích a čistiacich prostriedkov. Dnes je to ingrediencia, ktorá sa v súčasnosti prelína väčšou časťou ich portfólia a práve vďaka nej sa líšia od konkurencie. 

Zdroj: Tierra Verde

 

Aktuálne pôsobia na zhruba 20 trhoch, pričom značka ostáva stále najviac verná Česku a Slovensku. Poznajú ju však aj ľudia v krajinách ako je napríklad Mongolsko. 

 

Založiť ekologickú drogériu ste sa rozhodli už v časoch, keď o tom mnohí v Česku a na Slovensku ani nechyrovali. Čo vás k tomu motivovalo? 

 

Ďakujem za túto otázku. Odpoveď na ňu definuje Tierra Verde ako značku a diametrálne ju odlišuje od väčšiny, ak nie všetkých ostatných značiek, ktoré sa na trhu označujú ako eko. Vznikli sme z čistého zámeru urobiť aspoň malý krok k lepšiemu životnému prostrediu. Na začiatku bol moment uvedomenia si, že chceme prispieť k tomu, aby sme mohli my i naše deti žiť v súlade s prírodou v jej prirodzenej podobe. 

Mnoho dnešných eko značiek začína pohľadom na trendové krivky a výsledky spotrebiteľských prieskumov, ktoré ich nutne vedú k unifikovaným riešeniam a množstvu kompromisov od zloženia produktov až po spôsob výroby. Keby sme sa od začiatku až dodnes nedržali našej vízie, nemohli by vzniknúť projekty bezobalového predaja, bezodpadovej výroby a mnoho ďalších. 

 

Aké je teda poslanie vašej firmy a kam by ste sa z hľadiska ekológie chceli ešte dostať? 

 

Ľuďom pomáhame zmeniť vnímanie sveta, uhol pohľadu na život a ponúkame k tomu alternatívy bežne používaných produktov, ktoré zanechávajú čo najmenšiu ekologickú stopu. Našim zámerom je vytvoriť kompletnú ponuku produktov pre bezplastovú a zero waste domácnosť. Aby si mohli v každej situácii vedome vybrať šetrný a funkčný výrobok a priblížiť sa nášmu spoločnému snu - čistej a zdravej planéte.

Zdroj: Tierra Verde

 

Čo sa týka zloženia našich výrobkov - nepoužívame syntetickú chémiu, naše produkty sú koncentrované a ľahko odbúrateľné. 70 percent našej produkcie tvorí manuálna výroba, dovážame len to, čo u nás nie je dostupné. V novembri 2019 sme splnili prísne kritériá pre získanie medzinárodne uznávaného certifikátu Ecogarantie. Stali sme sa tak prvým českým výrobcom s touto certifikáciou, ktorá udáva kvalitatívne normy z hľadiska bezpečnosti, ekológie i etiky a súznie tak s naším prístupom True Eco. 

 

Ste zástancami ekologickej drogérie a kozmetiky. Prečo by sa mali  spotrebitelia prikloniť k používaniu eko drogérie a kozmetiky namiesto  tej „chemickej"? 

 

Bežná drogéria a kozmetika obsahuje celý rad toxických látok (syntetické parfémy, konzervanty, chlór, farbivá, ropné deriváty), ktoré sa dostávajú do tela vdychovaním i pokožkou, tá je najväčším absorpčným orgánom tela. Toxické látky na seba navzájom pôsobia a účinky takto vzniknutých chemických kokteilov na ľudský organizmus zatiaľ nie sú takmer vôbec preskúmané. Tieto látky môžu spôsobovať rôzne zdravotné problémy, napríklad syntetické parfémy majú vplyv na vznik alergií a negatívne pôsobia na nervový a hormonálny systém. 

 

 

Dobrou správou ale je, že sa to dá robiť inak. Stačí len vedieť, aké máme možnosti a vybrať si také prostriedky a kozmetiku, ktoré nemajú negatívny dopad na naše zdravie a ani na prírodu.

 

Ľudia sa čoraz viac začínajú zaujímať aj o možnosti ekologického upratovania. Sme na tom v súčasnosti lepšie ako v minulosti? 

 

Určite áno. Ekológia sa v posledných rokoch stala jedným z kľúčových celospoločenských tém aj vďaka svojmu širokému záberu. V porovnaní s dobou, kedy sme  začínali, je skupina zákazníkov, ktorá sa zaujíma o naše produkty, oveľa širšia. Podľa prieskumu GfK, 67 percent slovenských spotrebiteľov pri nákupnom rozhodovaní zohľadňuje ekologické produkty. To stavia Slovensko na 4. miesto v Európe, ešte pred Českú republiku. 

 

Sú ľudia už oveľa viac uvedomelejší? 

 

Áno. Už to nie sú iba ľudia, ktorí si prešli podobným procesom uvedomenia ako my, ale často aj tí, ktorí zatiaľ nie sú príliš znalí, neorientujú sa v produktoch či značkách, ale chcú. Chcú aspoň nejako prispieť a hľadajú vstupnú bránu do eko sveta.

 

S čím by mal človek začať, ak si chce postupne vytvoriť ekologickú domácnosť?

 

Myslím si, že každý by si mal zvoliť svoju cestu - tú, ktorá je pre neho najprirodzenejšia - a potom postupne nabaľovať ďalšie a ďalšie produkty. Ľudia najčastejšie skúšajú výrobky, kde vnímajú nízku bariéru, resp. odlišnosť oproti konvenčným produktom, ktoré používali predtým. Často sú to pracie a upratovacie prostriedky, zubné kefky z bambusu alebo sieťovky na nakupovanie. 

Zdroj: Tierra Verde

 

Je na nás výrobcoch, aby sme cielene prispievali k edukácii ľudí tak, aby pre nich prechod z konvencie do eko bol jednoduchý a prirodzený.

 

Ak môžete prezradiť, aký je váš produkt do domácnosti, ktorý sa predáva najlepšie?

 

Najpredávanejším produktom je koncentrovaný Prací gél pre šetrné pranie farebnej bielizne s prírodnou levanduľovou silicou. Jeho základom je extrakt z mydlových orechov v bio kvalite. Je vhodný i na pranie detského oblečenia, ale doporučujeme ho tiež alergikom, ľuďom s ekzémom a citlivou pokožkou. 

 

A na záver. Ako by ste odpovedali na otázku domácej pani, ktorá sa vás opýta, či  vaše eko produkty vyčistia aj silné škvrny, s ktorými si poradia „chemické"  čističe?

 

So škvrnami si najlepšie poradí Žlčové mydlo, ktoré je úplný preborník v likvidácii škvŕn všetkého druhu. Práve preto patrí k našim najobľúbenejším domácim pomocníkom. Výborne čistí škvrny od mastnoty, trávy, krvi, hliny alebo ovocných a zeleninových štiav.

 

Ak sa vám tento článok páčil, prihláste sa na odoberanie nášho newslettera. O novinkách na našom blogu budete vedieť ako prví. Nezabudnite nás sledovať aj na Facebooku, Instagrame alebo nás na sociálnych sieťach označte hashtagom #ŽIBIO.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia